FAQs

FAQs

Frakt og leveringstid

Vi gjør alt vi kan for å sende ut varer så raskt som mulig. Har vi varen på lager og bestillingen legges inn hos oss før kl 09.00, sender vi samme dag.

Bestillinger som blir lagt inn på lørdag, søndag eller en rød dag, vil bli sendt første virkedag. Har du gjort en forhåndsbestilling, så sendes alle varer samlet, om ikke annet er avtalt.

Du vil få en bekreftelsesmail fra oss når vi har behandlet bestillingen din. Deretter vil du få en mail som bekrefter at varen er sendt med sitt sporingsnummer.

Leveringstid: 2-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor.

Kjøperen er ansvarlig for at korrekt adresse og mobilnummer blir oppgitt ved bestilling.

Uavhentede pakker blir returnert og Oh Yes forbeholder seg retten til å fakturere kostnader for returfrakt på kr 250,-.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Abonnement

På noen produkter i nettbutikken har du mulighet til å abonnere og motta en rabatt. Denne rabatten varierer mellom produktene og synliggjøres på produktsiden der du kan velge å kjøpe én gang eller motta produktet til en fast tid hver måned.

Ved å velge abonnement vil din ordre fornye seg til samme dag hver måned. Oh Yes vil kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til deg.

Betaling vil foregå gjennom våre betalingspartnere Klarna eller Vipps. Når en ny ordre opprettes vil kjøpesummen bli reservert basert på din valgte betalingsmetode i Klarna eller Vipps. Beløpet belastes først når varen er sendt fra vårt lager.

Ønsker du å endre leveringsdato, pause eller kansellere ditt abonnement gjør du dette inne på min side.

Det er ingen startpris eller bindingstid på våre abonnement.

Når orderen din fornyes vil du motta en bekreftelse på e-post. Dersom vi ikke klarer å reservere beløpet for orderen, sender vi deg en epost og forsøker igjen påfølgende dag. Dersom betalingen ikke går gjennom blir du på nytt varslet og ditt abonnement kansellert.

Dersom det er endring i priser på produkter du abonnerer på vil vi kontakte deg for bekreftelse på at du ønsker å fortsette ditt abonnement.

Dersom du ønsker å kansellere ditt abonnement ber vi deg gjøre det innen en ny ordre opprettes. Som normalt har du full angrerett og retur iht våre betingelser. Glemmer du å kansellere i tide og mottar epost om at din ordre er på vei ber vi deg kontakte oss med en gang på hei@ohyes.no slik at vi evt. kan stanse utsendelsen. Om varen allerede er på vei påløper normalt returgebyr på 50 kr.

100 % fornøydhetsgaranti

Hos Oh Yes er vi stolte av våre produkter og streber etter at du skal være fullstendig tilfreds med hvert kjøp. Derfor tilbyr vi deg en “100% Fornøyd Garanti”.

Garantiens Omfang

Denne garantien er gjeldende for alle produkter kjøpt på ohyes.no.

Som forbruker har du allerede rett til å returnere et uåpnet og ubrukt produkt innen 14 dager etter mottak, i tråd med kjøpsloven.

For å gi deg ytterligere trygghet, går vi utover dette og tilbyr en utvidet garanti på 7 dager fra mottak av varer:

Skulle du finne at produktet ikke lever opp til dine forventninger eller vår beskrevne kvalitet, ber vi deg om å kontakte oss for en kostnadsfri erstatning eller refusjon.

Vær oppmerksom på at åpnede matvarer som er delvis konsumert ikke kvalifiserer for retur dersom det er basert på personlig preferanse. Smak er subjektivt, og slike tilfeller faller utenfor vår 100% fornøyd garanti.

Dersom det derimot er noe feil med matvaren sin kvalitet som ikke er i tråd med beskrivelse og vår standard, vil dette selvsagt være dekket av garantien.

Hvis du velger å returnere et produkt under vår 100% fornøyd garanti, vil vi sørge for en fullstendig refusjon eller en erstatning uten ekstra kostnad.

Når 7-dagers garantiperioden er over, vil den ordinære 14-dagers angreperioden fortsatt gjelde som bestemt av norsk lov.

Skulle du velge å benytte angrefristen etter garantiperioden på uåpnede produkter vil en returavgift på 50,- bli pålagt.

Hvordan Bruke Garantien eller Angre på et Kjøp?

Ta umiddelbart kontakt med vår kundeservice innenfor den aktuelle perioden hvis du er misfornøyd eller ønsker å angre på kjøpet.

Beskriv problemet i detalj og legg ved bilder om mulig.

Vår kundeservice vil bistå deg med de neste skrittene for retur, refusjon eller erstatning.

Viktig Informasjon

Denne garantien komplementerer dine rettigheter under kjøpsloven og er ikke ment å innskrenke disse rettighetene på noen måte. For ytterligere informasjon om dine juridiske rettigheter, vennligst se den gjeldende forbrukerkjøpslovgivningen.
Takk for at du velger Oh Yes. Vi er her for å sikre at din opplevelse blir helt etter dine ønsker.

Prisgaranti

Har du funnet produktet billigere et annet sted? Send oss en mail med lenke til nettside med pris så matcher vi prisen. Alltid.

Fraktkostnader

Vi leverer kun til adresser i Norge. Fast pris 49,– pr bestilling. Ved kjøp over 600,– spanderer vi fraktkostnadene.

Enkel betaling med Klarna

Vi samarbeider med Klarna som håndterer alle våre betalinger på en sikker måte. Se Klarna sine hjemmesider for alle tiltak de gjør for å bevare din sikkerhet ved utsjekk. Her kan du velge mellom faktura, delbetaling og kortbetaling.

Klarna Checkout

Handle med oss og betal enkelt med Klarna. Når du handler med oss kan du nå betale som du vil med Klarna. Det er opp til deg om du vil betale nå, betale senere eller dele opp betaling. Betal som du vil med Klarna. Når du handler med oss kan du nå bestemme hvordan du vil betale med Klarna. Det er opp til deg om du vil betale nå, betale senere eller dele opp betaling. Kjøp det du vil. Betal hvordan du vil med Klarna. Det er du som handler, så du bestemmer hvordan du vil betale. Hver gang du handler hos osskan du velge å betale nå, betale senere eller dele opp med Klarna.

Betal senere

Hver gang du handler med oss kan du få varene dine først og betale senere. Ingen gebyrer eller skjulte avgifter. Betal bare for det du vil beholde. Velg betal senere i kassen.

Betal i ditt eget tempo. Del opp med Klarna.

Del opp din betaling over lengre tid istedenfor å betale alt på en gang. Nå kan du gjøre det med Klarna.

Enkel betaling med Vipps

Vi samarbeider med Vipps for enkel betaling via mobil. Velg vipps ved betaling i kassen. Vipps reserverer beløpet på din konto. Når vi har sendt deg varene vil Vipps sende oss din betaling.

Kampanjer og rabattkoder

Ved kampanjer er kunden selv ansvarlig for å legge inn tilhørende rabattkode for å få det prisavslaget som gjelder for kampanjen.

Har du glemt det? Vi er veldig fleksible, så bare send oss en mail så sikrer vi at du får med deg kampanjen!

Fraktleverandør og lagerpartner

Vi sender våre pakker med Bring og Post Nord. Du velger selv i kassen hvilken fraktleverandør du foretrekker. Alle pakker sendes som pakke i postkasse. Dersom pakken er for stor til postkassen vil den henges i pose på døren eller leveres til ditt nærmeste postkontor. 

Vi samarbeider med BH Ramberg AS og alle våre pakker sendes fra vårt hovedlager i Sande, i Vestfold.

Angrerett og retur

Du har alltid 14 dagers angre- og returrett når du handler hos oss. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen, og kan benyttes hvis vares leveres tilbake i samme stand som du fikk den.

Ta kontakt ved en retur for å motta returslipp. Vi belaster deg 50 kr for en retur.

Det du betalte for varen blir tilbakebetalt til deg innen 14 dager fra vi mottar din retur. Dersom du har valgt faktura eller å dele opp med Klarna blir dette refundert fra din Klarna-konto. Alle refusjoner gjennomføres via Klarna eller Vipps (avhengig av din betalingsmåte) som tar vare på din sikre betaling. Dersom du betalte frakt blir ikke dette refundert.

Varene skal være ubrukte og i samme stand og mengde som ved kjøp. Merkelapper skal henge på, samt være pakket i originalemballasje. Fjernet emballasje kan i noen tilfeller bety at varens salgsverdi forringes, og dermed kan ikke angreretten benyttes.

Reklamasjon

Mangler noen varer i forhold til ordrebekreftelsen din
Har mottatt feil vare
Pakken er skadet under transport ber vi deg gjøre følgende:

Kontakt oss på mail med en gang du opplever en mangel.

Vi trenger ditt ordrenummer, navn eller epost på bestilling samt informasjon om hvilken vare det var feil på. Feillevering blir rettet opp umiddelbart. Dersom varen er skadet sender vi deg ny eller refunderer varen, og hjelper deg med retur av den skadede artikkelen.

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

2
0